לא מעט נשים וגברים אוהבים תכשיטים בכלל ותכשיטי כסף בפרט. יחד עם זאת, רבים לא באמת יודעים כיצד לזהות כסף אמיתי. על מנת להבטיח קבלת תמורה מלאה עבור הכסף שאתם משלמים, חשוב לדעת איך לזהות כסף אמיתי. אז אם אתם מחפשים תכשיט כסף ולא בטוחים במאת האחוזים שאתם יודעים לזהות כסף אמיתי, להלן מספר כלים אשר יסייעו לכם במטרה.

הטבעה של מספר

 

על תכשיט העשוי מכסף אמיתי (ולמעשה על גבי כל תכשיט אשר עשוי ממתכת אמיתית) אמורה להופיע הטבעה של מספר, ולפעמים את השם או הלוגו של הצורף או היצרן.
משמעות המספר היא טוהר המתכת באחוזים - פריט המסומן כ-999 למשל, עשוי מ99.9% כסף, 800 עשוי מ-80% כסף וכן הלאה. רוב פריטי הכסף שתמצאו בשוק עשויים מכסף סטרלינג המכיל 92.5% כסף. הסיבה לכך היא שכסף טהור רך מדי להכנת תכשיטים וכלים.
את ההטבעה בדרך נמצא בחלק המוסתר יותר של הפריט - אם מדובר בטבעת, ההטבעה תופיע על צידה הפנימי. צמיד או שרשרת כסף יישאו את החותמת קרוב לסוגר בדרך כלל.

 

 

בדיקת שרשרת כסף באמצעות מגנט

אחת הדרכים הפופולריות ביותר לזהות כסף אמיתי היא באמצעות מגנט. כסף אמיתי נמשך למגנט אך באופן עדין ביותר.
קרבו מגנט בעוצמה גבוהה לתכשיט הכסף שלכם. אם היא נדבקת למגנט בחוזקה - הרי שלא מדובר בכסף אמיתי. אם היא לא נמשכת בכלל סביר להניח גם שמדובר בזיוף. תכשיט כסף אמיתי ימשך למגנט באופן קל ולא ידבק אליו (מה שלא ניתן להגיד על פלדה או מתכות רבות אחרות המשמשות לתכשיטים דמויי כסף).
חשוב לציין כי לא ניתן לקבוע בוודאות האם התכשיט עשוי כסף טהור או לא באמצעות מגנט. זאת מאחר ויש מתכות אחרות שמסוגלות לחקות את התגובה המגנטית החלשה של כסף.



בדיקת תכשיט כסף באמצעות קרח

מבחן הקרח הוא שיטה נוספת לקבוע אם הפריט עשוי כסף אמיתי, ציפוי כסף או שמדובר בזיוף. כסף היא אחת המתכות בעלות המוליכות התרמית הגבוהה ביותר. זו אחת הסיבות שבפנאלים סולאריים משתמשים בדרך כלל בכסף. למעשה, אפילו בטמפרטורת החדר, כסף אמור להמיס קרח בקצב מהיר למדי.
על מנת לבצע את הבדיקה תצטרכו שתי קוביות קרח, מחבת כלשהי ואת תכשיט הכסף שברצונכם לבדוק. הניחו קובית קרח אחת על התכשיט ואחת על המחבת. אם קוביית הקרח שעל תכשיט הכסף נמסה מהר יותר באופן משמעותי - הרי שמדובר בכסף אמיתי. אם שתי הקוביות נמסות פחות או יותר באותו הקצב, כנראה שמדובר בזיוף או בציפוי כסף בלבד.



בדיקה באמצעות גיר

ניתן לזהות כסף אמיתי גם באמצעות גיר. כן, אותו גיר איתו היינו רושמים פעם על לוח בית הספר… כל מה שצריך זה לשפשף גיר על גבי התכשיט. במידה והתכשיט מעט מתכהה אך עדיין שומר על צבעו נוכל להסיק שמדובר בכסף אמיתי. אל תדאגו מ"הלכלוך״ של הגיר, אפשר לנקות אותו בקלות ולהחזיר את התכשיט לקדמותו. מידע נוסף על ניקיון ושמירה על תכשיטי כסף תוכלו למצוא כאן.

תכשיטי כסף 925 בעבודת יד ובמהדורה מוגבלתבתמונה: רביד כסף 925 קשיח בעבודת יד



מחפשים תכשיט כסף אמיתי?

אם אתם מחפשים תכשיט מכסף אמיתי, אנחנו מזמינים אתכם לבקר בקטלוג תכשיטי הכסף באתר ג.ר.א.ס ולבחור ממבחר סגנונות ייחודיים ועיצובים מקוריים. ניתן למצוא שרשראות כסף, טבעות, צמידים ועגילי כסף בשיבוץ אבני חן, מטבע או ברכה מהתנ״ך.

לכל תכשיטי הכסף >>

קראו עוד על מתכות יקרות >>