סוף סוף זה קרה. מצאתם את האחת שאיתה אתם רוצים לבלות את שארית חייכם. יש לכם פרפרים בבטן, ואתם כבר מדמיינים את עצמכם חוגגים ושמחים ביום החתונה. השאלה היחידה שנותרה - איך לרגש אותה ולהציע לה בצורה רומנטית?

או, אם אתם כבר אחרי החתונה - איך תפנקו אותה בכל פעם מחדש?
נגלה לכם את הסוד: טבעת יהלומים! כל אישה תשמח לקבל טבעת יהלום מיוחדת. אבל לפני שאתם רצים לקנות טבעת, חשוב לדעת כמה דברים.
אנחנו ב-ג.ר.א.ס הכנו לכם מדריך קצר עם כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שאתם בוחרים לה טבעת יהלום:

ארבעת ה-C's של טבעות יהלום

כאשר קונים טבעות יהלום, חשוב לזכור את ארבעת ה-C:

  • Carat - קראט
  • Cut - חיתוך
  • Clarity - צלילות / בהירות
  • Color - צבע


אלו הם הגורמים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון בעת רכישת טבעת יהלום.

 

קראט

הקראט הוא יחידת מידה שמשמעותה היא הגודל ומשקל היהלום. משקל היהלום אינו משפיע על איכות היהלום, אבל כן יש לו השפעה על מחירו. קראט 1 שווה 200 מיליגרם. מחיר קראט יהלומים גבוה מאוד ולכן מודדים משקל יהלומים קטנים לפי נקודות, כאשר כל קראט הינו שווה ערך ל-100 נקודות. ככל שמשקל היהלום גבוה יותר והוא גדול יותר, כך מחירו יהיה בהתאם.

חיתוך

החיתוך של היהלום מושפע מהגובה, העומק, הזוויות וגורמים נוספים ביהלום. חיתוך היהלום הוא משמעותי מכיוון שהוא משפיע על הסימטריה של היהלום, הבהירות, ועל כמה נוצץ יהיה היהלום. עם זאת, חשוב לציין שהחיתוך אינו משפיע על משקל הקראט של יהלום.

צלילות

צלילות ושקיפות האבן משפיעות על מחיר היהלום. ככל שהיהלום צלול, נקי וללא פגמים, הוא שווה יותר. ביהלום גדול קל יותר לראות פגמים קטנים או עכירות לעומת יהלומים קטנים, שגם בהם עשויים להיות פגמים אבל קשה יותר לראות אותם ללא ציוד מתאים.

צבע

הצבע של היהלום נמדד לפי שיטה אמריקאית המשתמשת באותיות לדירוג הצבע. האות D מסמנת את היהלום ברמת הצבע הגבוהה ביותר, כלומר יהלום ללא צבע, שקוף, ואילו האות Z מסמלת את רמת הצבע הנמוכה ביותר. יהלום ברמת צבע D נקרא ״יהלום ללא רבב״ והוא נדיר ויקר מאוד. רוב היהלומים נמצאים איפשהו בין שתי הקצוות הללו ואפשר להגיד שהיהלום הלבן, אשר מדורג בדרגות צבע G-H, הוא הפופולרי ביותר.


טבעות זהב ויהלומיםבתמונה: טבעות זהב 14 קראט בשיבוץ יהלומים

איך לקנות טבעת יהלומים

עכשיו כשאתם מכירים את ארבעת ה-Cs של היהלומים, הגיע הזמן לחשוב על כל מה שמסביב:
- מה ההעדפות האישיות שלה? אתם יכולים להציץ במגירת התכשיטים שלה ולנסות להבין מה הסגנון שלה ומה היא אוהבת. האם יש לה תכשיטים פשוטים ועדינים, או גדולים ודומיננטיים? האם היא אוהבת שילוב של מספר אבני חן, יהלום בודד?
- זהב, כסף או חומר אחר? האם היא בדרך כלל עונדת תכשיטים מזהב או מכסף? אם זהב, האם זהב לבן או זהב צהוב? האם יש לה רגישות לחומר מסוים? לכל אחת ההעדפות שלה וחשוב לקחת אותן בחשבון בשיקולים.
ביחד או לחוד? קיימת האפשרות לקנות את הטבעת בנפרד, ואת היהלום בנפרד. אנחנו מאוד לא ממליצים על כך כי במקרה של בעיה לא תדעו מי הגורם האחראי לטיפול.

 

איך לבחור מידה לטבעת?

עכשיו שלמדנו על יהלומים והבנו מה ההעדפות האישיות שלה, כל שנותר הוא לקלוע במידת הטבעת.
איך לבחור מידה לטבעת? במדריך המידות באתר תלמדו איך למדוד מידת טבעת ולבחור מידה לטבעת שתתאים לה.
חשוב לדעת - במידה ורוצים לשמור על דיסקרטיות ולדעת מידה של טבעת, ניתן להדפיס את מדריך המידות שלנו ולהשוות גודל טבעת קיימת לעיגולים במדריך המידות.

 

לבחור את הכי טוב בשבילה — טבעת יהלומים של ג.ר.א.ס

אז כמו שראינו, ישנם מספר גורמים שחשוב לקחת בחשבון לפני שקונים טבעות יהלומים. וכשמדובר בתכשיט משמעותי כל כך כמו טבעת יהלום, אתם רוצים לעשות את הבחירה הטובה ביותר. אנחנו ב-GRAS מבינים את זה ועושים הכל כדי לעזור לך למצוא את הטבעת המושלמת בשבילה. באתר ג.ר.א.ס תוכל למצוא טבעות יהלום יוקרתיות, מעוצבות וייחודיות ולהתייעץ איתנו בכל שאלה בדרך.