יהלומים יכולים להשתלב במגוון רחב של תכשיטים, אך המאמר שלנו יתמקד בשרשראות יהלום. מתעניינות בבחירת שרשרת יהלום? כדאי להכיר את הנושאים וההיבטים שחשוב לבדוק ולקחת בחשבון.

שרשרת זהב משובצת יהלומים בתמונה: שרשרת זהב 14 קראט משובצת יהלומים


לא כל היהלומים נולדו שווים

יהלום הוא אחד החומרים החזקים, המיוחדים והנוצצים בטבע. הוא מסמל יוקרה, שאיפה לשלמות, חגיגיות, עדינות, נשיות וטוהר. אבל חשוב לדעת: לא כל היהלומים נולדו שווים, ועשויים להיות הבדלים מהותיים בין יהלומים שונים. ריכזנו עבורכן ארבעה פרמטרים מרכזיים שכדאי לקחת בחשבון כאשר בוחרים יהלום:

1. משקל היהלום

כפי שבטח כבר ניחשתם, ככל שיהלום גדול יותר או במילים אחרות, ככל שהוא שוקל יותר, כך מחירו גבוה יותר. משקל היהלום נמדד לפי קראט כאשר כל קראט מציין 0.2 גרם.

2. צבע היהלום

ניתן למצוא יהלומים במגוון צבעים וגוונים. הגוונים הסטנדרטים של יהלומים הם בדרך כלל בין צבע שקוף לצהוב, כאשר היהלומים השקופים לחלוטין הם הנדירים והיקרים ביותר. בנוסף לכך קיימים גוונים מיוחדים ונדירים יותר של יהלומים כמו כחול, ורוד, אדום ועוד. ככל שצבע היהלום נדיר יותר, כך מחיר היהלום יעלה בהתאם.

3. ניקיון היהלום

יהלומים נקיים הם כאלה אשר לא רואים בהם פגמים מבפנים או מבחוץ. אל תתבלבלו - ניקיון היהלום אינו מתייחס לרמת הניקיון החיצוני של היהלום אלא לנקיונו הפנימי: יהלומים שונים מכילים חלקיקים כאלה ואחרים שהתגבשו לכדי קריסטל והתמזגו עם היהלום או בתוכו. ככל שיש יותר ״לכלוך״, ערכו של היהלום יורד, ובהתאם - מחירו של יהלום "נקי" גבוה בהרבה מזה של "מלוכלך".

4. חיתוך היהלום

חיתוך היהלום חשוב מאוד על מנת להעריך את ערכו. החיתוך משפיע על כמות האור הנכנסת ביהלום, וחיתוך מקצועי מעניק ליהלום יופי וברק. חיתוך פחות מקצועי מוריד את ערכו והופך את היהלום לפחות ״נוצץ״.

היהלומים היוקרתיים ביותר מאופיינים בדרגת ניקיון גבוהה, בצבע בוהק ובחיתוך מושלם המייצר ביהלום ברק וגורם לו לנצנץ. משקל היהלום גם הוא חשוב מאוד, וככל שנבחר ביהלום בעל משקל גדול יותר כך מחירו יעלה בהתאם. ברשת ג.ר.א.ס עשינו עבורך את העבודה, ושרשראות היהלום שלנו משובצות ביהלומים איכותיים אשר עברו בקרת איכות קפדנית.

שרשרת יהלום זהב 14 קראט שרשרת יהלום זהב 9 קראט שרשרת יהלומים עניבה
בתמונה מימין לשמאל: שרשרת זהב 14 קראט קשת משובצת יהלומים, שרשרת זהב 9 קראט רקועה בשיבוץ פס יהלומים, שרשרת עניבה זהב 14 קראט משובצת יהלומים

בחירת השרשרת עצמה

בבחירת שרשרת יהלום נרצה לתת תשומת לב לאורך השרשרת, לעובי שלה ולסגנון. כן, אמנם משקל היהלום, צבעו וחיתוכו הם חשובים, אך כיוון שכבר עשינו לך את מרבית העבודה - לך בעיקר נשאר לבחור את השרשרת עצמה ולהתאימה ללוק הכללי ולסגנון הלבוש שלך.

שרשראות היהלום של ג.ר.א.ס

כל שרשרת של ג.ר.א.ס עשויה עבודת יד אמן. כל שרשרת היא אחת ויחידה, מיוחדת במינה, עשויה חומרי גלם איכותיים, מעוצבת בקפידה ועוברת בקרה איכות קפדנית.
שרשראות היהלום של ג.ר.א.ס הן תכשיט קלאסי לאירועים מיוחדים או ליום יום - יצירת אמנות ישראלית מקורית שתישאר לנצח. אנחנו מזמינים אותך להתרשם מהמבחר באתר ולבחור ממגוון שרשראות היהלומים של ג.ר.א.ס.